Bez ryzyka pozwalam sobie stwierdzić, że wydatki na reklamę i promocję Łomży w 2018 roku były na normalnym poziomie…
Wraca wielokrotnie walcowany temat wydatków na reklamę i
promocję Łomży za miniony rok. Pozwalam sobie zauważyć, że ktoś, kto ugniata
ten temat regularnie na łamach „portalu z tradycjami” nie dość, że przedstawia
to w sposób, mówiąc delikatnie – złośliwy, to na dodatek bez wyobraźni i
uczciwego zbadania zagadnienia. Łomża w 2018 roku obchodziła 600-lecie swego
miejskiego istnienia, nie jest to pretekst lecz po prostu fakt. Wydatki
związane z tą rocznicą oraz pozostałe w obszarze promocji i reklamy w przypadku
Łomży w ogólnopolskim zestawieniu kształtowały się na średnim poziomie. A już
na pewno nie można mówić, że były wygórowane. Przedstawianie tego w formie
zarzutu, skierowanego przede wszystkim do prezydenta Mariusza Chrzanowskiego,
nie trzyma się przysłowiowej kupy.
Co oznaczają i jaką mają podbudowę dowodową zwroty:
„sponsorowanie prezydenckich inicjatyw z roku wyborczego”, „pod pretekstem
promocji 600-lecia miejskości Łomży”, „sponsoring prezydenckich przedwyborczych
inicjatyw”. Analizuję przedstawione przez „portal z tradycjami” tabele wydatków
i nie mogę zrozumieć, co tak autora bulwersuje, a że bulwersuje nietrudno
zauważyć. Jak można nazwać „pilotaż systemu rowerów miejskich” przedwyborczą
inicjatywą prezydenta, skoro była to konsekwentna realizacja części jego
programu wyborczego z poprzedniej kampanii wyborczej? Takie ujęcie tematu jest
po prostu naciągane i nieuczciwe. A gdzie są dowody, że gala boksu była
„przedwyborczą inicjatywą”? Była, to fakt, ale wspaniałą imprezą dla
mieszkańców. Takie zarzuty dziwią. Idąc takim tokiem rozumowania autora, można
spytać, czy miliony wydane na zrealizowane inwestycje też były „przedwyborczą
inicjatywą” prezydenta Chrzanowskiego? Autor się zapętlił, działa wybiórczo i
szuka po najmniejszej linii oporu tzw. dziury w całym. Bez ryzyka pozwalam
sobie stwierdzić, że wydatki na reklamę i promocję Łomży w 2018 roku były na
normalnym poziomie, a zarzut, że były wygórowane jest wypłukany z przedmiotowości, tym bardziej że ówcześni radni ten zakres wydatków afirmowali.
Według dostępnych danych, w 2018 roku na reklamę i promocję
wymienione poniżej miasta wydały podobne kwoty jak Łomża (w nawiasach podałem
liczbę mieszkańców tych miast w tys.): Kołobrzeg (46,8) - 2,2 mln, Świnoujście (41,5) - 3,8 mln,
Gniezno (68,5) - 4,4 mln, Leszno (64,6) - 2,3 mln, Mielec (60,6) - 2 mln, Sopot (37,1) - 2,4 mln,
Kędzierzyn Koźle (58,8) - 2,1 mln, Sieradz (42,6) - 2 mln, Skierniewice (47,6) - 1,8 mln, Tomaszów
Mazowiecki (63,8) - 1,5 mln, Oświęcim (39,1) - 2,3 mln, można by było jeszcze sporo wymienić. Proszę
zauważyć, że większość z podanych miast ma mniej mieszkańców od Łomży, a
wydatki w tym obszarze podobne, a w niektórych przypadkach nawet większe. Warto
też zauważyć, że tylko jedno z tych miast w 2018 roku obchodziło „okrągłą”
rocznicę swojego istnienia (700-lecie), a wydatki były na poziomie Łomży. I
nikt z tego powodu nie stęka i nie nosi much w nosie, zdając sobie doskonale
sprawę, że miasto trzeba reklamować i promować. Sugerowanie zaś, że były one
związane z wyborami bez podania konkretnych dowodów, jest zwykłym nadużyciem i
„szczuciem” odbiorcy sformułowanymi w kontekście zarzutu informacjami. Larum
niepotrzebne i w mojej ocenie złośliwe. Pozdrawiam Czytelników.
PS. Lustrując ww. tabelki, zauważyłem w nich pozycje:
xlomza, mylomza, Telewizja Narew. Nie zauważyłem pozycji z nazwą „portalu z
tradycjami”. Może w tym tkwi tajemnica a za nim odreagowanie? Nie ma w żadnej
rubryce również pozycji lomzatuiteraz, co nie znaczy, że mam wierzgać nóżkami,
bo to po prostu nie przystoi. Tak sądzę.
Oczywiście o niektórych wydatkach można by polemizować. Stacje rowerowe się sprawdziły. Ich krytyka jest niepoważna. Każde miasto w jakiejś formie się promuje. Jak się chce to każde działania promocyjne można podciągnąć pod promocję władz. Jednak miasto musi żyć pokazywać się na zewnątrz promować swoje wartości i dorobek. Po to mamy przecież lokalne media i inne które nie mają obowiązku robić tego za darmo. Ogólnie z poglądem autora idzie się zgodzić.
OdpowiedzUsuńCzemu się nie pisze jak duże pieniądze konsumuje z budżetu łomżyński Kościół i podległe mu podmioty?
OdpowiedzUsuńnie pisze się bo pewnie te akurat wydatki są słuszne
Usuńnajlepiej jakby je jeszcze zwiększono :-(
Bardzo rzetelna analiza. Słusznie Pan zauważył, być może to jakaś zależność że tego "portalu z tradycjami" nie ma, więc odwet jakiś musi być. Choć ta lokalna telewizja też dała popis, z wieści na mieście słychać było tam czyjeś płacze, no i bardzo się boją publikować zdjęć Pani Poseł. Można domniemywać dlaczego. Jest kasa - jest artykuł. I to wyjdzie po "ichszemu". Nie ma kasy - nie ma wieści. Taka Narew płytka płynie. Pan Kruk jak widać pisze nie dla kogoś, ani za coś - to rzetelne dziennikarstwo, podparte przykładami, analizą. widać że ktoś się wysila żeby pokazać przekrój sytuacji, czy zdarzenia. Szkoda że ktoś ktoś chciał podważyć tę rzetelność podczas kampanii...czyżby ta sama lacrimosa?
OdpowiedzUsuńKościół ? Niewiele. Za Chrzanowskiego to pewne że skończyły się czasy przepychu. Dlatego im nie pasował. Nie wspominając o herbatkach na które nie chodził, albo to że nie maszerował w pierwszych rzędach i w pierwszych ławkach nie siedział. Ale czy to świadczy o wierze człowieka??? No i z takich powodów mieć zakaz w postaci - wypowiadania imienia i nazwiska w Kościele??? Bynajmniej niepoważne.
OdpowiedzUsuńchcieli skompromitować prezydenta a ośmieszyli siebie :-))
UsuńPROSZĘ spojrzeć jakie zdjęcia roku widniejące na "portalu z tradycjami" i pogłówkować się jaką promocję robią te media na Łomżę i okolicę. Proszę się przyjrzeć zdjęciom prześmiewczym PREZYDENTA CHRZANOWSKIEGO, czy wulgarnych haseł wobec obecnie rządzącej partii. I zastanowić się czy to wypada. Ciekawe jakby zareagował sam fotograf na swoje zdjęcie z czerwoną pomadką i nie byle jakim podpisem :) .,albo zdjęcie w barwach czarno - białych z nie banalnym podpisem sugerującym na pierwszy rzut oka jedno. Proponuję żeby ten fotograf zaczął nosić plecak, bo torba na ramię skrzywi mu nieodwracalnie kręgosłup - jeśli tego jeszcze nie zrobiła.
OdpowiedzUsuńchwyty poniżej pasa szkoda gadać kręgosłup już dawno pewnie skrzywiony :-))
Usuń