Stanowisko administratora bloga…

Zgodnie z zapowiedzią i poleceniem redaktora naczelnego – administratora bloga lomza-tuiteraz.blogspot.com publikuję jego stanowisko w sprawie skandalicznego wystąpienia na sesji w dniu 26.06.2020 r. starosty Lecha Marka Szabłowskiego w imieniu Zarządu Powiatu Łomżyńskiego, podczas którego odczytał obszerne uzasadnienie zawiadomienia do Prokuratury w Łomży w odniesieniu do publikacji felietonów na blogu.



OŚWIADCZENIE
w sprawie wystąpienia Starosty Łomżyńskiego na sesji w dn. 26.06.2020 r.
w części dotyczącej publikacji felietonów na blogu lomza-tuiteraz.blogspot.com

Jestem redaktorem naczelnym wydawnictwa lomza-tuiteraz.blogspot.com, zarejestrowanym w sądowym rejestrze dzienników i czasopism, zgodnie z Postanowieniem Sądu Okręgowego w Łomży – Sygn. akt I Ns.Rej.Pr.6/19.

Starosta Lech Marek Szabłowski w swoim wystąpieniu na sesji Rady Powiatu Łomżyńskiego w dn. 26.06.2020 r., pod pozorem odczytania uzasadnienia zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa, w sposób skandaliczny pomówił moją osobę oraz inne osoby o działania niezgodne z prawem.

Wskazuję, że zgodnie z art. 23 Kodeksu cywilnego dobra osobiste człowieka podlegają ochronie prawnej. Do dóbr osobistych należą m.in. dobre imię, w tym dobre imię w kontekście prowadzonej przez daną osobę działalności społecznej i zawodowej. Starosta Lech Marek Szabłowski swoimi bezpodstawnymi oskarżeniami pomówił moją osobę o działania niezgodne z zasadami pracy dziennikarskiej oraz etykę dziennikarską. W swoim wystąpieniu odnosił się do administrowanego przeze mnie bloga, którego jestem redaktorem naczelnym. Oskarżał moją osobę o działania, które stoją w sprzeczności z prawem i dobrymi obyczajami. Te bezpodstawne oskarżenia naruszają moje dobre imię jako redaktora naczelnego i osobę, zgodnie z Prawem prasowym, odpowiedzialną za treści, które są prezentowane na blogu. Podważają społeczne zaufanie do mojej osoby i redaktora naczelnego – administratora bloga, i stawiają w złym świetle moją osobę w oczach opinii publicznej, do której dociera blog. Działanie starosty Lecha Marka Szabłowskiego narusza zatem w oczywisty sposób moje dobra osobiste.

Wskazuję, że zgodnie z orzecznictwem sądowym, samo zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa, które nie jest realizacją obowiązku, który wynika z art. 304 k.p.k., a wykorzystywaniem wspomnianej instytucji do szkodzenia innej osobie, należy uznać za bezprawne – Wyrok Sądu Apelacyjnego w Krakowie z dn. 7 września 2017 r., Sygn. akt I ACa 270/17. Z oświadczenia Starosty Lecha Marka Szabłowskiego na sesji Rady Powiatu w dn. 26.06.2020 r. wynika, że skierował doniesienie w imieniu Zarządu Powiatu, zatem przy wykorzystaniu instytucji obowiązku złożenia zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Starosta nie skierował zawiadomienia jako osoba prywatna, która ma podejrzenie popełnienia przestępstwa w związku z pełnioną funkcją Starosty Łomżyńskiego. Zatem starosta Lech Marek Szabłowski wykorzystał swoją funkcję do szkodzenia mojej osobie jako redaktorowi naczelnemu – administratorowi bloga. Przez swoje działania Starosta Łomżyński próbuje wprowadzić kaganiec na wolne media, patrzące władzy na ręce. Starosta próbuje zastraszyć dziennikarzy i redaktorów naczelnych czasopism, portali internetowych i blogów poprzez pokazanie, że niepochlebne oceny działań organów publicznych będą kierowane do prokuratury, a autorzy felietonów oraz redaktorzy naczelni wszelkiego typu wydawnictw mogą mieć kłopoty z prawem.

Wskazuję, że publiczne odczytanie uzasadnienia zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa jest czynem naruszającym moje i innych osób dobra osobiste. Zgodnie z orzecznictwem sądowym, każda czynność i każde działanie naruszające dobre imię, jest działaniem naruszającym art. 23 Kodeksu cywilnego. Naruszenie dobrego imienia nie musi dokonywać się poprzez złożenie oświadczenia o cechach danej osoby, może ono być dokonane w dowolny sposób, np. poprzez zadawanie pytań czy odczytanie oświadczenia. Dokonane przez Lecha Marka Szabłowskiego publiczne odczytanie uzasadnienia zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa stanowi działanie naruszające dobra osobiste. Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa nie jest dokumentem publicznym, nie ma obowiązku jego publikacji ani też publicznego prezentowania. Starosta dokonał tego w celu poniżenia mojej osoby i innych osób oraz naruszenia mojego i ich dobrego imienia.

W związku z zaistniała sytuacją na sesji w dn. 26.06.2020 r., poczyniłem stosowne kroki prawne. Ponadto zostałem zmuszony piątkowym wystąpieniem do znalezienia kontaktu z osobami pomówionymi i bezprawnie powiązanymi z publikacjami na blogu przez starostę Lecha Marka Szabłowskiego w celu zaproponowania im ochrony prawnej.

Redaktor naczelny – administrator bloga
lomza-tuiteraz.blogspot.com

Komentarze

Popularne posty - wszystkie okresy

Łomża pożegnała ks. biskupa Stanisława Stefanka…

Bal charytatywny z przykrą „atrakcją”…

Nie oszukujmy się i powiedzmy wprost, wakat na tym stanowisku może przynieść tylko pozorne oszczędności…

Apel do prezydenta Mariusza Chrzanowskiego i samorządu…

Słowa bp Stepnowskiego wybrzmiały, jakby obce mu były wskazania Kodeksu Prawa Kanonicznego oraz Soboru Watykańskiego II…