Komentarz do „kuma”…

Osoba, która wpisała komentarz o treści „Doktoraty pisze a nic nie kuma” pod felietonem pt. „Rebus goni rebus, część 2…” odbieram, jako komentarz skierowany pod adresem mojej osoby tj. autora felietonu. Mama świadomość, kto jest autorem tego komentarza. Uważam, że myli mnie z kimś innym /być może moim redakcyjnym szefem/, bowiem ja nigdy „doktoratów” nie pisałem. Jak wspomniałem, domyślam się kto jest autorem tego komentarza. Twierdzę, że jego autorce brak odwagi cywilnej. Oświadczam, że „kumam” o co chodzi, choć w felietonie starałem się nie wskazywać tego wprost. Autorka swym komentarzem zmusiła mnie bym udowodnił czytelnikom, że „kumam”.

Jak nietrudno zauważyć, blog od zawsze upublicznia wyłącznie sprawdzone informacje a to oznacza, że ich autorzy „kumają” /ja też/ o czym piszą. Do rzeczy, postaram się rozwiązać ten rebus.

Sejmik Województwa Podlaskiego uchwałą z dnia 28 września 2020 roku udzielił pomocy finansowej powiatowi łomżyńskiemu w wysokości 2,5 mln zł, z przeznaczeniem na uzupełnienie wkładu do uzyskania dofinansowania ze środków Funduszu Dróg Samorządowych na realizację inwestycji pn. „Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej nr 1961B Wizna – Męczki – Kotowo Plac – Jedwabne – ul. Wojska Polskiego oraz odcinek drogi powiatowej nr 1928B – ul. Jana Pawła II w Jedwabnem o dł. ok. 11,630km”.


Środki na realizację ww. uchwały zostały zabezpieczone w budżecie województwa podlaskiego na 2020 rok. Wykonanie uchwały powierzono Zarządowi Województwa Podlaskiego.

Osoba bardzo(!) kompetentna w ww. sprawie, prosząca o anonimowość z racji pełnienia ważnej funkcji, poinformowała blog, że Powiat Łomżyński zobowiązał się do rozliczenia tej kwoty do 15 grudnia 2020 r. Okazuje się, iż z przyczyn dokładnie nieznanych informatorowi, Powiat Łomżyński dokonał rozliczenia z blisko dwutygodniowym opóźnieniem. Ma to rzekomo skutkować koniecznością zwrotu pomocy finansowej udzielonej przez Sejmik Województwa Podlaskiego. Nie mam wiedzy, czy pociągnie to za sobą naliczenie odsetek i ewentualnie jakiejś kary finansowej. Nie mam też wiedzy, czy może to wpłynąć na rozciągnięcie w czasie realizacji inwestycji. Tych spraw powinni dochodzić radni na jutrzejszej sesji.

Szanowna autorko komentarza, tyle mam do „kuma”. Zalecam odstąpienie od bajkopisarstwa na rzecz odwagi cywilnej. Czas skończyć z instrumentalnym traktowaniem radnych i dozowaniem im informacji według "widzi mi się". Pozdrawiam Czytelników.

Komentarze

  1. Strzał W DZIESIĄTKĘ. Gratuluję Panie Marianie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Napewno Dyrektor ZDP w związku z zaistniałą sytuacją przeprowadził postępowanie wyjaśniające?

    OdpowiedzUsuń
  3. Pani od „kuma” milczy.

    Jako, że jutro sesja pozwalam sobie odpowiedzialnie zapytać:
    Czy prawdą jest, że główny przedstawiciel władz powiatu łomżyńskiego kierował prośbę do Urzędu Marszałkowskiego, aby powiat łomżyński nie musiał zwracać dotacji – o której napisałem we wczorajszym felietonie – tłumacząc, że powiat może przez to utracić płynność finansową?

    Może pani od „kuma” lub jej kolega znajdą odrobinę odwagi cywilnej i odpowiedzą uczciwie na to wcale nietrudne pytanie?

    OdpowiedzUsuń
  4. łatwy rebus do rozwiązania: któremu radnemu starosta powiedział - musimy zwrócić ale nam oddadzą?

    OdpowiedzUsuń
  5. Niby duperel, lecz może świadczyć o wiarygodności tego towarzystwa.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądam sesję Powiatu. Okazuje się, że w sprawie problemów z opisaną dotacją Pan Marian miał rację. Starosta przyznał, że trwają rozmowy z Urzędem Marszałkowskim w tej sprawie. Gratuluję Panu Marianowi wiarygodnych informatorów.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty - wszystkie okresy

Łomża pożegnała ks. biskupa Stanisława Stefanka…

Bal charytatywny z przykrą „atrakcją”…

Nie oszukujmy się i powiedzmy wprost, wakat na tym stanowisku może przynieść tylko pozorne oszczędności…

Apel do prezydenta Mariusza Chrzanowskiego i samorządu…

Słowa bp Stepnowskiego wybrzmiały, jakby obce mu były wskazania Kodeksu Prawa Kanonicznego oraz Soboru Watykańskiego II…